tisdag 11 november 2014

Ordning på torpet

Nu får det allt bli nån ordning på torpet. Jag måste blogga oftare helt enkelt. Bara att ta sig i kragen. Ja, vad har hänt sen sist? Sommaren kom och gick och vi försökte ta vara på den, inte så lätt med en sambo som är hjärntrött efter stroken och inte orkar så mycket. Men vi gjorde lite småutflykter i och omkring Göteborg och ner till Halmstad där vi kollade in Titanic-utställningen. Mycket sevärd men också mycket sorgligare än jag trodde. Det blev liksom så "på riktigt" när man såg bilder på passagerarna, brev, menyer och porslin från matsalen, omkomna och överlevandes tillhörigheter osv.
Vi besökte också botaniska trädgården här i Göteborg och det var första gången för mig. Otroligt vackert och fridfullt och stort, jag trodde inte det skulle vara så stort som det var. Det bästa med den är att den säkert är lika vacker att besöka på hösten och våren. Jag skulle vilja dit snart igen och ta lite mer foton. Här är en del av de bilder jag tog på Botaniska i somras:
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar