tisdag 11 november 2014

Rescension av Anderson fotfil MGF 1.0





Jag fick den här av min snälla sambo då jag gått och suktat efter en fotfil länge. Jag är egentligen lite skeptisk till lite mindre kända märken men det hade jag inte behövt vara då den här överträffade mina förväntningar. Den är stabil och gedigen i utförandet och känns proffsig. Den ligger väldigt skönt i handen vilket är viktigt då man absolut inte vill bli trött i handen medan den gör sitt jobb. Den har en tjusig on/offknapp som dras uppåt när man vill sätta igång den. Den kommer med ett fint plasthölje som sitter runt själva sliphuvudet för att skydda det mellan gångerna man använder maskinen. Detta skydd är lätt att ta av och sätta på. Batteriluckan är också väldigt genomtänkt. Man vrider den lilla biten längst ner på maskinen 90 grader och då lossnar hela den nedre delen som man drar rakt ut och där sitter batterierna. Väldigt fiffigt måste jag säga. På så sätt riskerar man inte att få in vatten i icke vattenvänliga delar om man skulle missa att vrida tillbaka den till 100%. Själva slipandet går som en dans. Den slipar snabbt och effektivt utan att man behöver trycka den hårt mot huden. Det är ingen risk att det råkar göra ont då man håller den lätt mot stället. Den t om stannar när man trycker för hårt. Det som åker av blir till ett vitt pulver så man kanske inte ska göra det på ett nystädat golv :-)
Den bästa effekten uppnås när fötterna är nyduschade och avtorkade men det funkar fint även på icke nytvättade fossingar. Enligt symbolen baktill på apparaten verkar den kunna gå att använda i duschen också. Det har jag dock inte provat än. Jag kan iaf rekommendera denna apparat om du vill ha bra kvalitet till lågt pris. Den finns hos Netonnet för det facila priset av 199 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar