torsdag 27 november 2014

Tävlingar och sådant

Alla som känner mig vet att jag älskar att delta i tävlingar. Jag deltar i ganska många och det trillar in vinster lite då och då som sätter guldkant på en arbetslös tillvaro. Ibland lottas det ut bland alla deltagare, ibland ska man ha den bästa motiveringen, det finaste/roligaste/mest kreativa fotot eller det godaste receptet. Jag tycker det är så oerhört roligt att vara kreativ och försöka bräcka mig själv i roliga motiveringar/rim. När man ska motivera varför man vill vinna en sak så har ju alla sina personliga skäl att vilja vinna men det börjar bli lite frustrerande med alla snyft- och tyck synd om mig-motiveringar som många skriver. Visst är det synd om många, mig också, men jag tycker det är fel att spela på tävlingsarrangörers medkänsla. Jag har sett motiveringar om droger, cancer, mord, skilsmässor osv. Och det är ofta samma personer som använder dessa motiveringar inte bara en gång utan många gånger. Jag skulle också kunna dra långa snyfthistorier men jag gör det inte även om det verkar löna sig för dessa personer. Jag tycker det skulle kännas billigt att använda mig av sådant för att vinna en tävling. Speciellt när man går in på det i detalj också, man kan ju bara skriva att man har haft en tuff period men man behöver inte gå in i detaljer. Det tycker inte jag iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar