söndag 7 december 2014

Ingen vanlig blogg

Jag tycker om att skriva men jag har svårt att identifiera mig som bloggare även om detta är just en blogg. Jag har inget spännande liv eller ser ut som en modell eller vill lägga upp en massa bilder på mig själv i olika outfits. Jag har inget fint hus, bor i en tråkig och alldeles för liten lägenhet. Jag kan inte ta fina matfoton eller köpa dyra inredningsgrejer. Jag har inga barn mer än våra två små håriga fyrbeningar. Så det här är ingen mammablogg, ingen inredningsblogg, ingen matblogg, ingen fotoblogg, ingen modeblogg, ingen spännande blogg alls, egentligen. Men så tänker jag att jag behöver ju inte alls jämföra mig med andra. Det är helt okej att ha en "grå vardags"- blogg. Jag kanske skriver något som någon uppskattar ibland. Det är kul att folk tittar in här men framför allt tycker jag det är roligt att själv läsa mina gamla inlägg så jag skriver mycket för min egen skull också. Jag menar vem vill egentligen läsa om en långtidsarbetslös 70-talist med asperger, kreditkortsskulder, trång lägenhet i trist område, några kilon för mycket och ett enormt chokladbegär? Knappt jag själv ens haha!

Tills nästa gång....Ciao!

1 kommentar:

  1. Sv: Vad kul att du är med och tävlar, lycka till! :)

    SvaraRadera